Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 23.05.2018, 15:22

Мелітопольська ЗОШ №14

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2018 » Травень » 7 » Марафон тренінгів з медіаграмотності
18:27
Марафон тренінгів з медіаграмотності

Учні 11-Б класу нашої школи, взяли участь в марафоні тренінгів з медіаграмотності, який продовжується. 4 травня 2018 року. Тренінг розпочався з мотивації до вивчення мдіаграмотності через притчу "Лисиця і черепаха". Для створення комфортної атмосфери спілкування між учасниками, було проведено гру "Перевтілення". За допомогою складання смислових ланцюжків, сформувалося 4 команди учасників. Гра сприяла досягненню учасниками конгруентності і спрямованості на дружню взаємодію у команді. 

  

Перший модуль включав проведення міні-лекції на тему: "Для чого нам необхідно бути медіаграмотними?"
Разом з учасниками було зроблено висновок, що пропаганда стає цілеспрямованою і протистояти їй стає дуже складно, тому важливо бути медіаграмотними, розуміти роль критичного мислення та дотримуватись критичної дистанції до медіа.  

На другому модулі учасники познайомилися з видами информації. Для розуміння понять "інформування" і "іропаганда" було проведено гру "Асоціативне поле". Цікавим виявилося те, що у більшості учнів слово "інформування" асоціювалося з такими словами як: "ЗМІ", "телевізор", "Інтернет". Це свідчить про те, що учні схильні довіряти цим джерелам інформації. На слово "пропаганда" були яскраві асоціації, такі як: "брехня", "зло", "насильство", тощо.
З учнями проведено гру "Декодування інформації і пропаганди через відео". Вони активно визначали маркери інформування і пропаганди у запропонованих відеороліках. Для них, навіть, не виявилося важким визначити соціальну рекламу, яка побудована на пропагандистських маркерах. Вправу завершено висновком про те, що пропаганда і інформування виходять з одного джерела, але пропаганда небезпечна полуправдою.
Вправа "Декодування тексту. Факт і судження" спрямована на пошук оціночної лексики в тексті, визначення фактів і суджень, формування уміння визначати ступінь нейтральності тексту, уміння розуміті авторську позицію. Для правильного визначення оціночної лексики, учням було запропоновано слайд "Маркери оціночно-емоційної лексики, яка використовується у ЗМІ". Команди вдало впоралися і з цим завданням та презентували свої декодовані тексти.
Разом з учнями дійшли до висновку, що ми не уявляємо, навіть, скільки навколо нас існує думок, а ми часто все це сприймаємо як правду. Наш мозок так реагує тому, що схильний довіряти, щоб виживати. Але головне уміння у критичному мисленні - розпізнавати факт і судження. 

У третьому модулі розкривалася сутність функціонування мас-медіа. Учні виконали вправу "Сніжинка" та дійшли висковку, що жодне ЗМІ не дає нам інформацію, яка б могла бути перевірена всіма органами чуття (слух, дотик, нюх, зір, емоції тощо). Саме тому вірогідність викривлення інформації є дуже високою. Будь-яку інформацію слід перевіряти та аналізувати. Також було проведено диспут "Моє медіаполе", учні взяли участь у рефлексивній грі "Королева" та дійшли висковку, що ми суб'єктивні, тому, що керуємось своїми установками, уявленнями про мораль, политичними уподобаннями, різними стереотипами у поведінці тощо. Дуже часто само поняття об'єктивності кожна із зацікавлених сторін  інтерпретує по-своєму.

Четвертий модуль було присвячено маніпуляціям у ЗМІ. Учасники взяли участь у проектно-аналітичній грі "М'ясо Кенгуру". Метою цієї гри було показати як ЗМІ і реклама маніпулюють матеріалами з метою підштовхнути цільову аудиторію до прийняття необхідних для маніпулятора дій. Учні зробили цілком правильний висновок про те, що ЗМІ знають вподобання кожної цільової аудиторії і готують статті про те, що люди хочуть почути.

Тренінг було завершено проведенням рефлексії, заповненням анкет і нагородженням учасників іменними сертифікатами.

Переглядів: 8 | Додав: Ирэна | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2018